بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت محور بروجن به مبارکه اظهار کرد: این محور از جمله محورهای با ترافیک بالا و تصادفات سنگین بوده و اجرای باند دوم آن یکی از طرحهای اولویتدار ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان است لذا عملیات اجرایی باند دوم بروجن به مبارکه با سرعت مطلوب و با دو قرارداد در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه هفت کیلومتر از پروژه باند دوم بروجن – مبارکه در سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری رسید اذعان داشت: با زیرترافیک رفتن آن، تصادفات این بخش از محور که دارای قوسهای شدید بود به طور چشمگیر کاهش یافت.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۸.۵ کیلومتر از این پروژه باقیمانده است عنوان کرد: عملیات خاکی حدود ۱۲ کیلومتر اتمام یافته همچنین تا این میزان عملیات بیس انجام شده و روسازی آن در حال اجرا است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این پروژه از بتن غلطکی به جای آسفالت استفاده میشود گفت: در استان اصفهان این روش برای اولین بار است که انجام میشود و از مزیتهای آن نسبت به آسفالت میتوان به دوام بیشتر، مدت زمان نگهداری طولانی تر و کاهش در هزینه نگهداری اشاره کرد.
وی بیان داشت: اکنون پیمانکار این پروژه در مرحله نصب ایستگاه تولید بتن (بچینگ) است که به لطف خدا پس از اتمام نصب، حداکثر تا دو ماه آینده، عملیات بتن غلطکی آغاز میشود.
شاهسوندی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، محور به سه قطعه تقسیم میشود و در صورت تامین اعتبار لازم، پس از اجرا و بهرهبرداری هر قطعه، عملیات اجرایی قطعه بعدی شروع میشود.
وی با بیان اینکه پروژه باند دوم بروجن – مبارکه، پروژه ملی است گفت: با توجه به مبالغ سنگین قرارادهای این پروژه نیاز است منابع مالی به خوبی به پروژه تزریق شود تا مطابق با برنامه زمانبندی (برنامه سه ساله)، تکمیل و تقدیم مردم عزیز شود.